Авторське право в Україні та оплата за використання музичних творів
Наскільки має бути розгалуженою система збору авторської винагороди для зародження в Україні у правокористувачів культури оплати за використання музичних творів.
Парадокс нашої країни є в тому, що, мабуть, ніхто до кінця не впевнений, скільки в нас чого є. Ані підприємців, ані підприємств, ані, взагалі, населення. Тому, якщо вам будуть казати про якісь цифри кількості чогось у масштабах країни, знайте – це все приблизно. Тому ми можемо робити певні припускання, спираючись на досвід сусідньої Польщі, що має приблизно такі ж параметри підприємництва та споживачів, або на реєстри підприємців (що офіційно зареєстровані та працюють легально).
Так ось, за цими розрахунками, в нашій країні є від 85 до 100 тисяч потенційних користувачів авторського продукту у комерційних цілях. Це можуть бути і великі ТРЦ, і маленькі кіоски біли дороги на виїзді з села.
Для контролю використання авторського продукту нам треба дотягнутися до десятків тисяч кафе, магазинів, перукарень, тощо, у кожному куточку України. Це можуть зробити тільки живі люди, що сядуть в автомобіль, маршрутку, або велосипед і приїдуть на місце, де, за нашими даними, може грати музика без відповідної ліцензії. Для охоплення цих закладів, та моніторингу використання творів, треба більше тисячі агентів на всій території України.
Звісно, для спрощення процесу для підприємців в нас є унікальне технічне рішення – так зване «єдине вікно» для правовласників та споживачів. На цьому сайті, що знайомий вже багатьом працівникам індустрії, підприємці можуть зареєструватися, та подавати дані про використання творів та оплачувати його. Без папірців, без зустрічей з працівниками організації. Для цього їм потрібний лише електронний цифровий підпис.
Але ж правила вигадали боягузи – вважає дуже багато людей, що бачать себе великими комбінаторами, недосяжними для контролю, або просто економлять на всьому, включаючи серветки. Для багатьох ще, на жаль, аудіовізуальні продукти це щось ефемерне і безкоштовне, за що платити не треба.
Ось для цих випадків нам і потрібні агенти. Вони оснащені пристроями, об’єднаними в єдину мережу, як працівники мереж рітейлу, наприклад. Це або смартфони, або інші портативні гаджети зі спеціальними додатками на кшталт Shazam, що миттєво визначають яка композиція грає. Вони фіксують використання авторського продукту і автоматично отримують результат на запит, чи легально підприємець використовує цю фонограму.
Щомісяця наші працівники «у полі» роблять близько 500 фіксацій і за результатами ми робимо відповідні дії. Ця робота дає результат, - на цей час ми маємо більш 18000 контрактів з користувачами зі всієї України, згідно яких видаємо ліцензії на використання музичних творів у більш ніж 20000 закладах торгівлі, громадського харчування та сфери послуг.
Але, епідемія та карантин вносить свої корективи, сумні, але і дещо надихаючі. На жаль, зараз щомісячно закриваються щонайменше 500 закладів з тих, що сплачують роялті, на щастя, ми укладаємо щомісячно договорів про ліцензування більш ніж 500 закладів, що дозволяє нам зростати. Люди не складають руки, продовжують боротися за свій добробут, музика продовжує грати, а значить не все ще пропало. В нашій сфері необхідно дуже швидко бігти, щоб лише залишатись на місці. На жаль, цього не до кінця розуміють ті, хто вирішує, що тут все легко і засновує нові подібні організації.
Як в умовах, що складалися роками, Організація колективного управління (ОКУ) може отримати довіру правовласників та авторів? Як кажуть, головна основа довіри – це вчасно повернуті гроші.
В першу чергу для побудови довіри треба мати прозорі стосунки з авторами та правовласниками, а також, з користувачами авторських творів. І ми забезпечуємо їх, завдяки автоматизованій системи, що вираховує використання творів та суми роялті. Кожен автор чи правовласник має змогу дізнатися, скільки разів його твір використовувався, і яку суму він повинен за це отримати. Якщо музика грає на великих майданчиках в масштабах країни, наприклад, у мережах супермаркетів, ресторанів швидкого харчування, або преміум-сегменту (є у нас і такі мережі) та розважальних центрах, це відбувається автоматично без втручання людини, що виключає якісь маніпуляції.
У другу чергу – це регулярні виплати. Можна обіцяти авторам захмарні ставки роялті роками, як це роблять інші, але для набуття довірчих відносин краще платити без затримок. Вже близько десяти років наші автори знають, що кожного кварталу їм надходять виплати за користування їх творами. І я можу сказати, що щороку сума виплат росте, приблизно на 50% від попередньої. За три квартали цього року, незважаючи на карантин, виплати авторам склали 27,3 мільйони гривень. В Україні це рекордні суми для індустрії. Тому довіра артистів та лейблів до ОКУАСП росте пропорційно.
- Реальність вчинення господарської операції у податкових спорах Євген Морозов 19:27
- Детінізація економіки – пріоритетний шлях фінансування Збройних Сил України Мирослав Лаба 15:28
- Як декларувати криптовалюту в Україні Фелікс Аронович вчора о 19:48
- Вимоги до перекладу документів, які подаються до суду в якості доказів Євген Морозов вчора о 19:22
- Закупівельник і начальник служби: хто за що відповідає в закупівельному процесі ВЧ Євгеній Сільверстов вчора о 18:10
- Законність, як один з ключових принципів в діяльності АРМА Станіслав Серьогін вчора о 16:21
- Вибори у Східній Німеччині: Путін зайшов у ЄС з правого флангу Галина Янченко 10.09.2024 23:08
- Три інсайти інтернет-просування на висококонкурентних ринках Григорій Ігнатов 10.09.2024 17:04
- Дизайн інтер’єру: у пошуках балансу між соціальністю та приватністю Алеся Карнаухова 10.09.2024 14:54
- Кримінальний арешт самобуду Павло Васильєв 10.09.2024 14:28
- Право спадкоємця на розірвання договору купівлі-продажу укладеного спадкодавцем за життя Євген Морозов 10.09.2024 13:36
- Дворівнена система оподаткування: що це, та де застосовується? Ольга Ярмолюк 10.09.2024 10:47
- Вибір, що творить майбутнє: уроки двох Корей Сильвія Красонь-Копаніаж 10.09.2024 08:29
- Підвищення податків для бізнесу – до яких змін слід готуватися Фелікс Аронович 09.09.2024 21:09
- Чому у підручнику для 7 класу карта України без Криму: помилка чи щось більше? Вікторія Войціцька 09.09.2024 20:47
- Українське телебачення – живий організм у цифровому світі 545
- Закупівельник і начальник служби: хто за що відповідає в закупівельному процесі ВЧ 375
- Чому у підручнику для 7 класу карта України без Криму: помилка чи щось більше? 272
- Проблеми соціального діалогу в Україні 229
- Ринок на $1 млрд, який ви пропускаєте: що потрібно знати про нішу зоотоварів в Україні 148
-
"Ми добряче промахнулися". Дмитро Феліксов — про концерти Klavdia Petrivna та зміни в індустрії
Життя 27337
-
Колоритні українські слова з поеми Котляревського, значення яких вас здивує
Життя 12874
-
"Сили росіян сточуються. Наші – теж". Що відбувається під Вугледаром, Покровськом та Кураховим
7365
-
Названо імена претендентів на статус першого в історії доларового трильйонера
Фінанси 5013
-
Фонд держмайна продав на аукціоні перший актив зі стартовою ціною 1 гривня
Бізнес 4935