Авторське право в Україні та оплата за використання музичних творів
Наскільки має бути розгалуженою система збору авторської винагороди для зародження в Україні у правокористувачів культури оплати за використання музичних творів.
Парадокс нашої країни є в тому, що, мабуть, ніхто до кінця не впевнений, скільки в нас чого є. Ані підприємців, ані підприємств, ані, взагалі, населення. Тому, якщо вам будуть казати про якісь цифри кількості чогось у масштабах країни, знайте – це все приблизно. Тому ми можемо робити певні припускання, спираючись на досвід сусідньої Польщі, що має приблизно такі ж параметри підприємництва та споживачів, або на реєстри підприємців (що офіційно зареєстровані та працюють легально).
Так ось, за цими розрахунками, в нашій країні є від 85 до 100 тисяч потенційних користувачів авторського продукту у комерційних цілях. Це можуть бути і великі ТРЦ, і маленькі кіоски біли дороги на виїзді з села.
Для контролю використання авторського продукту нам треба дотягнутися до десятків тисяч кафе, магазинів, перукарень, тощо, у кожному куточку України. Це можуть зробити тільки живі люди, що сядуть в автомобіль, маршрутку, або велосипед і приїдуть на місце, де, за нашими даними, може грати музика без відповідної ліцензії. Для охоплення цих закладів, та моніторингу використання творів, треба більше тисячі агентів на всій території України.
Звісно, для спрощення процесу для підприємців в нас є унікальне технічне рішення – так зване «єдине вікно» для правовласників та споживачів. На цьому сайті, що знайомий вже багатьом працівникам індустрії, підприємці можуть зареєструватися, та подавати дані про використання творів та оплачувати його. Без папірців, без зустрічей з працівниками організації. Для цього їм потрібний лише електронний цифровий підпис.
Але ж правила вигадали боягузи – вважає дуже багато людей, що бачать себе великими комбінаторами, недосяжними для контролю, або просто економлять на всьому, включаючи серветки. Для багатьох ще, на жаль, аудіовізуальні продукти це щось ефемерне і безкоштовне, за що платити не треба.
Ось для цих випадків нам і потрібні агенти. Вони оснащені пристроями, об’єднаними в єдину мережу, як працівники мереж рітейлу, наприклад. Це або смартфони, або інші портативні гаджети зі спеціальними додатками на кшталт Shazam, що миттєво визначають яка композиція грає. Вони фіксують використання авторського продукту і автоматично отримують результат на запит, чи легально підприємець використовує цю фонограму.
Щомісяця наші працівники «у полі» роблять близько 500 фіксацій і за результатами ми робимо відповідні дії. Ця робота дає результат, - на цей час ми маємо більш 18000 контрактів з користувачами зі всієї України, згідно яких видаємо ліцензії на використання музичних творів у більш ніж 20000 закладах торгівлі, громадського харчування та сфери послуг.
Але, епідемія та карантин вносить свої корективи, сумні, але і дещо надихаючі. На жаль, зараз щомісячно закриваються щонайменше 500 закладів з тих, що сплачують роялті, на щастя, ми укладаємо щомісячно договорів про ліцензування більш ніж 500 закладів, що дозволяє нам зростати. Люди не складають руки, продовжують боротися за свій добробут, музика продовжує грати, а значить не все ще пропало. В нашій сфері необхідно дуже швидко бігти, щоб лише залишатись на місці. На жаль, цього не до кінця розуміють ті, хто вирішує, що тут все легко і засновує нові подібні організації.
Як в умовах, що складалися роками, Організація колективного управління (ОКУ) може отримати довіру правовласників та авторів? Як кажуть, головна основа довіри – це вчасно повернуті гроші.
В першу чергу для побудови довіри треба мати прозорі стосунки з авторами та правовласниками, а також, з користувачами авторських творів. І ми забезпечуємо їх, завдяки автоматизованій системи, що вираховує використання творів та суми роялті. Кожен автор чи правовласник має змогу дізнатися, скільки разів його твір використовувався, і яку суму він повинен за це отримати. Якщо музика грає на великих майданчиках в масштабах країни, наприклад, у мережах супермаркетів, ресторанів швидкого харчування, або преміум-сегменту (є у нас і такі мережі) та розважальних центрах, це відбувається автоматично без втручання людини, що виключає якісь маніпуляції.
У другу чергу – це регулярні виплати. Можна обіцяти авторам захмарні ставки роялті роками, як це роблять інші, але для набуття довірчих відносин краще платити без затримок. Вже близько десяти років наші автори знають, що кожного кварталу їм надходять виплати за користування їх творами. І я можу сказати, що щороку сума виплат росте, приблизно на 50% від попередньої. За три квартали цього року, незважаючи на карантин, виплати авторам склали 27,3 мільйони гривень. В Україні це рекордні суми для індустрії. Тому довіра артистів та лейблів до ОКУАСП росте пропорційно.
- Строк нарахування 3 % річних від суми позики Євген Морозов 09:52
- Судовий захист при звернені стягнення на предмет іпотеки, якщо таке майно не відчужено Євген Морозов вчора о 13:02
- Система обліку немайнової шкоди: коли держава намагається залікувати невидимі рани війни Світлана Приймак вчора о 11:36
- Чому енергетичні та газові гіганти обирають Нідерланди чи Швейцарію для бізнесу Ростислав Никітенко вчора о 08:47
- 1000+ днів війни: чи достатньо покарати агрессора правовими засобами?! Дмитро Зенкін 21.11.2024 21:35
- Горизонтальний моніторинг як сучасний метод податкового контролю Юлія Мороз 21.11.2024 13:36
- Ієрархія протилежних правових висновків суду касаційної інстанції Євген Морозов 21.11.2024 12:39
- Чужий серед своїх: право голосу і місце в політиці іноземців у ЄС Дмитро Зенкін 20.11.2024 21:35
- Сталий розвиток рибного господарства: нові можливості для інвестицій в Україні Артем Чорноморов 20.11.2024 15:59
- Кремль тисне на рубильник Євген Магда 20.11.2024 15:55
- Судова реформа в контексті вимог ЄС: очищення від суддів-корупціонерів Світлана Приймак 20.11.2024 13:47
- Як автоматизувати процеси в бізнесі для швидкого зростання Даніелла Шихабутдінова 20.11.2024 13:20
- COP29 та План Перемоги. Як нашу стратегію зробити глобальною? Ксенія Оринчак 20.11.2024 11:17
- Ухвала про відмову у прийнятті зустрічного позову підлягає апеляційному оскарженню Євген Морозов 20.11.2024 10:35
- Репарації після Другої світової, як передбачення майбутнього: компенсації постраждалим Дмитро Зенкін 20.11.2024 00:50
-
Що вигідно банку – невигідно клієнту. Які наслідки відмови Monobank від Mastercard
Фінанси 23363
-
"Ситуація критична". У Кривому Розі 110 000 жителів залишаються без опалення
Бізнес 21296
-
Мінекономіки пояснило, як отримати 1000 грн єПідтримки, і порадило задонатити їх на ЗСУ
Фінанси 9949
-
Курс євро впав на 47 копійок: Який курс долара НБУ зафіксував на понеділок
Фінанси 8979
-
Як тренування в спортзалі можуть нашкодити: помилки початківців
Життя 7731