Сучасна книга вистрибнула з рамок палітурки та завойовує нові формати існування
В сучасному світі, ніякий ментальний зв'язок з автором не повинен створювати ілюзію камерності читання. Книжкове середовище давно виросло з формату паперових сторінок. Літературні твори активно відвойовують собі місце в конкурентній індустрії розваг. Один із найпотужніших трендів у ній – змішування форматів, проникнення один в одного. Дуже скоро на нас чекає експоненціальне зростання кількості та якості візуального контенту.
Нові комікси за мотивами книжкових історій, аудіо та анімовані книги, різноманітних рівнів інтерактивні е-додатки. Видавці вже сьогодні змушені боротися з YouTube та насиченим контентом в соцмережах за увагу аудиторії. Отже, колегам обов'язково слід вкладатися у формати, побудовані навколо відео, або шукати надійних партнерів в цій індустрії. Адже, такі потужні гравці, як China Literature і Wattpad відтягуватимуть до себе читацьку аудиторію і надалі.
В майбутньому на нас чекає збільшення кількості екранізацій літератури, включно із сучасною. Практикою доведено, що продажі книг ростуть після виходу екранізацій. Трохи меншу швидкість обертів має зближення книги з індустрією ігор.
А ще, все більш популярними стають літературні твори, у яких читачі самі вибирають розвиток сюжету, а автори дозволяють аудиторії вигадувати нових персонажів. Сьогодні існують медійні проекти, на кшталт Літнет, де завдяки активності відвідувачів ресурсу, відбувається інтерактивний сторітеллінг.
Озирніться навкруги. Письменники давно змінили професію таємничих гуру на добрих приятелів читачів. В соцмережах, із ними знаходишся на відстані витягнутої руки. Можеш навіть «зависнути» у спільному чаті, обговорити обкладинку нового роману, варіанти вбрання для офіційної події чи презентації. Сьогодні, від волі читачів починають залежати долі головних персонажів літературних творів. Такий поворот подій працює лише на руку літератору. Завдяки лояльності, його творчість набуває популярності.
А ще, сучасний інструментарій для роботи письменника з аудиторією набагато ширший. Розвиваються засоби, що допомагають авторам збирати своє ком'юніті, надсилати нові глави обраному колу читачів і отримувати від них зворотний зв'язок прямо в редакторі, де створюється книга. Деякі письменники вже будують краудсорсинг з одним сильним редактором та безліччю слабких у межах нішевих чатів. В онлайн мігрують такі формати ком'юніті, як книжкові клуби. Спільне читання й обговорення стає звичайним явищем, у якому беруть участь і самі автори.