Архітектурна візуалізація. Рендеринг і речі, які повинен знати кожен
Якщо архітектура — це робота мрії, то такий вибір стане найкращим у вашому житті. Ви завжди зможете себе зреалізувати. Але насамперед це наполеглива праця. Якщо ви мрієте про створення кар’єри візуалізатора, ось кілька досить цікавих і корисних речей, які будуть вельми доречні.
Для того щоб стати успішним у тому, чим займаєтеся, потрібно спочатку зрозуміти головну мету своєї професії.
Коротка історія архітектурної візуалізації
15 століття — лінійна перспектива, яку описав Філіппо Брунеллескі. Він був архітектором, інженером, автором проєкту й керівником будівництва купола собору Санта-Марія-дель-Фйоре у Флоренції, одним із засновників архітектури Ренесансу. Хоча малювання в перспективі здається концептуальною ідеєю, але все ж його «винайшли», і це стало величезним науковим проривом, який вплинув на архітектуру, інженерію й мистецтво в той час.
16 століття — Леонардо да Вінчі. Згадка про історію перспективи без зосередження уваги на піонері візуалізації да Вінчі була б неприйнятною. Техніку, розроблену під час огляду містечка Імола з метою картографічних досліджень, він застосував під час написання всесвітньо відомого шедевра «Мона Ліза». Докладніше можете прочитати тут: http://monalisa.org/2013/12/15/genius-leonardo-da-vinci-perspective/.
19—20 століття — модернізм. Новий рух почали формувати дизайнери Вальтер Ґропіус і Ле Корбюзьє. З’явилися нові ідеї щодо функційності й продуктивності перспектив. На жаль, в архітекторів було недостатньо навичок для передавання цих ідей у маси.
80-ті й 90-ті є синонімом до чергової великої революції нашого часу — обчислювальної техніки. Компанії, як-от Graphisoft, Adobe та Autodesk, надали нові можливості архітекторам і дизайнерам. Це був принципово інший спосіб роботи для спеціалістів.
2000-ні — промисловий дизайн і Баугауз. Наступні сто років були періодом виконання аксонометричної проєкції й перспектив. На початку двадцятого століття тривимірна візуалізація стала невіддільною частиною архітектури завдяки Баугаузу. Крім цього, під час золотого періоду Баугаузу й початку масового виробництва меблів 3D-візуалізація торкнулася ще однієї галузі — промислового дизайну.
2010-ті — досягнення в галузі обчислювальної техніки, збір даних і домінування фотореалізму.
Після 2010-го — наявність цифрової інфраструктури, детальніший аналіз навколишнього середовища й розповсюдження в маси програмного забезпечення для 3D-моделювання, наприклад SketchUp, Rhino 3D, ArchiCAD і Revit, завдяки чому архітектурний дизайн ставав дедалі інтегрованішим.
У сучасному світі архітектури прорив здійснюється щодня!
Наразі все в архітектурі базується на архітектурному рендерингу, оскільки для клієнтів створення тривимірних моделей є найкращим способом презентації своїх ідеї. Професія візуалізатора вимагає чимраз більше навичок, але бездоганна, кропітка робота й відчуття краси буде основою завжди. Особливо коли треба зробити замовлення для клієнта, який очікує відтворення своїх незрозумілих, а іноді нереальних, на перший погляд, ідей. Зараз кожен потребує побачити свої ідеї задовго до їх реалізації!
Найкраще в архітектурному рендерингу те, що він пропонує стільки можливостей, що вам буде дуже весело й цікаво!
Завжди шукайте нове, еволюціонуйте й постійно вдосконалюйте цю галузь — це єдина змога залишатися конкурентоспроможними. Завдяки останнім програмам у світі візуалізації ви зможете перетворити будь-який план чи ідею на реальність і показати, як ваша ідея взаємодіє з довкіллям.
Ось приклад базових програм для студентів-архітекторів:
SketchUp: Pro — повна версія для комерційного використання, Make — безоплатна функційно обмежена версія. Ця програма не BIM. Підходить для творчого пошуку — ескізування, макетування, без виведення креслень. ArchiCAD. Для студентів профільних ВНЗ на весь строк навчання доступна повнофункційна навчальна версія. Потужний BIM-інструмент для архітекторів.
Cinema 4D, Twinmotion, Lumion, Artlantis. Розробники надають безоплатну навчальну версію. Застосування — візуалізація проєкту. Найкращі програми для візуалізації моделі ArchiCAD. Найбільш інтуїтивно зрозумілі: підходять для швидкого вивчення й уможливлюють із мінімальними зусиллями отримати прийнятний результат.
Rhino + Grasshopper — ознайомча безоплатна версія на 90 днів. Знижка 80% на ліцензію для студентів і викладачів. Застосування — 3D-моделювання.
Пакет Adobe: Photoshop, InDesign та Illustrator. Безоплатної версії, на жаль, немає, але є знижки учням і викладачам, передплата — помісячна. Застосування: пострендер і верстання планшета. Коротко кажучи, тривимірний дизайн є мостом між клієнтами й професіоналами, який робить увесь процес спілкування, розмови й співпраці куди простішим та ефективнішим. Це допомагає догодити клієнтам та отримати хороший маркетинг.
І наостанок — поради від нашої команди для студентів-початківців:
1. Ваш успіх залежить від ваших навичок!
2. Майте навички в галузях програмування чи креативного дизайну, оскільки це дасть вам змогу добре зрозуміти, який вигляд сьогодні має мистецьке поле в архітектурній візуалізації.
3. Визначте власні таланти. Здебільшого новачки роблять одну й ту саму помилку, боячись експериментувати з кількома нішами. Ви ніколи не пізнаєте свій потенціал, якщо обмежите свою спеціальність лише одним напрямом.
4. Будьте натхненними й креативними, переймайте досвід колег і працюйте над своєю продуктивністю.
Головна порада — працюйте наполегливо й з розумом.