Автор
Журналист ЛІГАБізнесІнформ
Архив автора
Кнопки

Подяка Януковичу

07.02.2012 16:19

Сьогодні прийнято різноманітно критикувати Віктора Януковича. Одних він позбавив пільг, інших переобтяжив податками, третіх не влаштовує культурно-освітня політика його команди.

Я згоден практично з усіма закидами на адресу глави держави, але жити у світі однозначностей нецікаво. Не двивлячись на всі межигір’я та харківські угоди, має ж і у нього бути щось позитивне. А інакше де єдність протилежностей, їхня боротьба та розвиток врешті-решт? Тож я спробував поміркувати над плюсами Януковича і прийшов до наступних тез.

Теза перша. Янукович - не трагедія, а закономірний (проміжний, на щастя) результат українського політичного процесу. Кожне явище навколо нас має своє об’єктивне підгрунтя, у політиці також.

Сьогоднішній Віктор Федорович виник не на порожньому місці - його створили „помаранчеві” банкрути разом зі своїм душевно спустошеним та апатичним електоратом. Захід та Центр України припинили ходити на вибори або й взагалі перебігли на сторону Януковича.

Практика останніх років показала, що політична свідомість вітчизняного виборця є все ще примітивною і здатна вміщати в себе лише бінарні опозиції, відображати лише два табори, а не хоча б декілька. „Помаранчеві” політики зіпсувались, а нових шукати народу лінь. Простіше проігнорувати вибори, сказавши, що навколо немає видатних осіб, і взагалі, що всі навколо „ананаси”.

В результаті, Януковича обрали люди за чинними на той момент правилами гри. Байдуже, що цих людей була меншість - все було законно та у відповідності до народної волі.

Теза друга. Опозиція програє чергові парламентські вибори. Проте, це також не трагедія. Звісно, що перегони відбудуться в умовах тотального домінування адмінресурсу, фальсифікацій та за правилами, що встановила влада. Так вже було у 2004 році під час президентської кампанії, але опозиція тоді виграла.

Головною причиною поразки стане те, що жалюгідні розпорошені рештки „помаранчевого” табору не несуть суспільству якісно нових смислів. Будь-яка опозиція на будь-яких виборах подібна до атакуючої сторони під час бойових дій - повинна докладати більше зусиль та демонструвати більше креативу. Тримати ж владні позиції завжди легше.

А що у нас? Виборець „помаранчевий” табір вже бачив. Не сподобалось. Сьогоднішні турчинови, наливайченки та яценюки не можуть пояснити народу, чому за них потрібно голосувати і чим вони такі хороші. Відсутність здатності генерувати смисли призводить до неспроможності об’єднатися і, тим більше, об’єднати навколо себе електорат.

Єдиний сьогоднішній посил опозиції до суспільства полягає в тому, що її треба рятувати. Втім, суспільство так і не зрозуміло, навіщо це йому. Тим більше, що на рівні колективного підсвідомого електорат переконаний, що рятувати мають політики, а не політиків.

В результаті наші репресовані опозиціонери західний політбомонд цікавлять більше, ніж власне суспільство. Нещодавнє закриття файлообмінника EX.UA спричинило сплеск народної люті, з котрою владі довелося рахуватися. Водночас пройшло вже півроку як Тимошенко у в’язниці, а масових демонстрацій протесту з цього приводу немає. Це при тому, що членами Батьківщини записано близько мільйона людей. А кількість самих лише біло-сердечних депутатів усіх рівнів сягає десятків тисяч. Уявляєте, якби вся ця публіка з’їхалась у Київ підтримати Тимошенко - Янукович того ж дня втік би у Росію. Та цього немає.

Натомість є мляві мітинги із кількох десятків жіночок постбальзаківського віку або трошки чисельніші виступи проплачених студентів, як це було 24 серпня минулого року. Скидається на те, що для пересічних громадян ВОНА - це не Україна.

З приводу майбутньої поразки опозиції засмучуватися не варто. Тому що це насправді не опозиція, а кілька олігархічних кланів, що  тривалий час спекулювали на етнічних почуттях україномовної частини держави, щедро приправляючи свої спекуляції соціальним популізмом.

Між Тимошенко та Януковичем можна ставити „дороівнює”. Сьогоднішні так звані опозиціонери, коли були при владі, нічого не зробили для подолання корупції, забезпечення прозорості місцевого самоврядування, реальної незалежності судів, підконтрольності правоохоронних органів і так далі. Ніколи було, треба було дерибанити бюджети всіх рівнів та земельний фонд. Проте, це виявилася яма, яку вони приготували самі собі.

Напевно, Тимошенко, Луценко, Корнійчук та інші „репресовані” сьогодні хотіли б, аби їх судив обраний народом суддя, чи суд присяжних. Але в свій час їхні політичні сили навіть відповідних законопроектів не зареєстрували.

Теза третя. Янукович - творець нової та якісної політичної еліти. Зараз настав той рідкісний для України випадок, який називається політичною відповідальністю. Тимошенко та її команду, звичайно, трохи шкода, проте вони самі стали причиною свого становища. Можливо, якби не було Лозінського та його палкого захисника Турчинова, то не втратила б лідер БЮТ ті кілька відсотків, що відділили її від перемоги. Народу набрид безсоромний цинізм.

Сьогоднішня боротьба із владою немає нічого спільного з опозицією. Вона зароджується і координується в громадських організаціях, стихійних рухах, хакерських групах, вуличних комітетах, на стадіонах, у вузах. Зараз це тільки перші паростки, проте невдовзі весь цей третій сектор оформиться у нову політичну еліту, створить нові партії, виведе вгору нових лідерів.

Янукович тим часом своїм бульдозерним режимом розчистить для нової еліти дорогу та створить на неї попит своїм недолугим правлінням. Він підвищить рівень політичної свідомості та культури українців та посприяє ротації еліт. Така його історична роль.

  
просмотров: 800
Комментарии:
07.02.2012 16:31  ане
Толково и понятно.Что ж, поглядим..
07.02.2012 17:21  привет
понравелось:)
07.02.2012 19:38  д.Фёдор
Только половину пути прошли (см. про Моисея), ещё 20 лет и будет счастье тем, кто выжил
Слушні думки, але нема ідеї.
На думку спадають дві тези:
- сидіти та чекати обіцяної "нової єліти";
- "підвищувати рівень політичної свідомості та культури українців".
Друга теза більш дієва але теж згуртована в єдине останне речення.
Друга поядка як на мене трохи натягнута, бо "підвищувати рівень політичної свідомості та культури українців" можливо вже на цих виборах, як на мене.
Так що в цілому, слушна подяка тільки перша, та й та об'єктивний історичний процесс, не пов'язаний з призвищем ВФЯ, не він так хтось інший розпочав би рецесію.
Так що быльше конструктиву, судячи з початку матеріалу Ви на це здатні.
07.02.2012 21:09  Виктор
За Януковича голосовали, чтобы иметь работу. Но зарплаты бюджетников отстают от роста инфляции и от роста зарплат в частном секторе. А значит, победа ПР под большим вопросом.
08.02.2012 10:04  Олег
[ ответ на: 07.02.2012 21:09  ]
Но зарплаты бюджетников отстают от роста инфляции и от роста зарплат в частном секторе
----------------
Откуда дровишки? Согласно укрстату, все как раз наоборот. Что впрочем сильно раздражает именно работников частного сектора, т.к. не понятно за какие средства пируют бюджетники :-)
08.02.2012 10:24  Евгений Осычнюк
Загалом слушні думки, але деякі моменти - як кажуть, "не в иему".
Перше: "...його створили „помаранчеві” банкрути". Це - абсурд! Януковича створив Кучма, як наступника-тінь (невисокого інтелекту, без достатніх вольових якістей, то того ж з заплямованою репутацією), але не склалося - і у подальшому ПР, не маючи "розкрученої" альтернативи, була вимушена випустила "тінь" у вільне плавання. Тобто ВФЯ - це шось проміжне між "початковим" Брежнєвим та "кинцевим" Ніколаєм Другим.
Друге: "...Янукович тим часом своїм бульдозерним режимом розчистить для нової еліти дорогу та створить на неї попит своїм недолугим правлінням". Та зараз, він вам "розчистить", тримайте кармани ширше! Для своїх "розчистить" - це факт!
08.02.2012 10:36  Олег Петрович Львов
[ ответ на: 08.02.2012 10:24  ]
"але деякі моменти - як кажуть, "не в иему"....о це вже реальніше, на жаль.
08.02.2012 13:18  Наталка Позняк
Я згодна, що Янукович - це закономірний результат закономірного процесу. І що єдиний порятунок у нинішній ситуаії, це, на фоні абсолютної безвідповідальності нашого політикуму навчитися брати цю відповідальність на себе. Кожному. І не перед виборами, а зробити це стилем свого життя. Тоді перед виборами питання за кого голосувати відпаде саме собою.
А ще від Януковича потрібно взяти головний закон кримінального світу "Не вір. Не бійся. Не проси". Щойно ми почнемо самі в повсякденності застосовувати цей закон (не такий уже й поганий), Янеку - хана. Давайте вчитися.
А взагалі, Янукович таки корисний для України. Він - як вовк, який завжди тримає зайця в тонусі, не дає розслаблятися і змушує активніше працювати і м'язи, і мозкові звивини. Навчимося використовувати їх на повну - виживемо і займемо гідне місце в Європі. Не навчимося - закон природи. Третього не дано.
08.02.2012 13:32  привет
"Щойно ми почнемо самі в повсякденності застосовувати цей закон (не такий уже й поганий), Янеку - хана. Давайте вчитися."

вы что-то конкрентное предлагаете?
08.02.2012 14:38  Микола Єременко
[ ответ на: 08.02.2012 10:24  ]
///Загалом слушні думки, але деякі моменти - як кажуть, "не в иему".
Перше: "...його створили „помаранчеві” банкрути". Це - абсурд! Януковича створив Кучма, як наступника-тінь/

Проект "Янукович проваливвся під час Помаранчевої революцї. Саме Кучми як політика. Станом на 2005 рік Януковича як фігури практично не існувало. Якби хто побився б тоді об заклад, що невдовзі ВФЯ стане наступним президентом та ще й більшість свою створить - викликали б психіатричку.

Тому, вважаю, що в 2005-2010 роказ Янукович був створений як політик з нуля. Причому двома силами, які постійно намагалися створити із ним спільну більшість - Нашою Україною та БЮТ. Забули про коаліціади, які були фактично викривленням результатів виборів?

///". Та зараз, він вам "розчистить", тримайте кармани ширше! Для своїх "розчистить" - це факт!

Зараз українська частина України (даруйте за тавтологію) залишилася без представництва у влади. В першу чергу, бо поставила не на ту політичну еліту. Але вона чудово розуміє, що Янукович для України явище зовнішнє, своєрідний губернатор від "русского міра". Тож Центр та Захід України зробить нарешті висновки та виведе на гору еліту, здатну реально протистояти донецьким та захищати Україну від зовнішніх впливів.
08.02.2012 20:48  Борис Одесса
В целом правильно, за исключением излишней демонизации ВФЯ. Он естественно и органично вписывается в современный местечковый украинский политикум. И уж, конечно, он не бульдозер и не "вовк".
08.02.2012 20:53  Виктор
[ ответ на: 08.02.2012 10:04  ]
Где Вы нашли такие данные в Укрстате? Скиньте данные. Согласно укрстату номинальная зарплата всех работающих выросла на 16,2 %. То есть, к каждой тысяче заработка добавили 162 грн.
Смотрим, к примеру здравоохранение и социальную службу в разделе "Середньомісячна заробітна плата за видами економічної діяльності за період з початку року у 2011 році". В январе 2011 года 1607 грн., в декабре 2011года 1778 грн. Рост 10,6 % номинальной зарплаты, что меньше среднего роста номинальной зарплаты. А с учетом инфляции этого роста вообще не видно.
09.02.2012 09:42  Олег
[ ответ на: 08.02.2012 20:53  ]
http://www.ukrstat.gov.ua/
С целом по отраслям средняя з/п +14,6%. Образование/наука +14,3%, Медицина +10,6%, гос. управление +23,5%. Я так думаю, что рост доходов бюджетников по определению не должен опережать рост в бюджетообразующих отраслях. И инфляция, к стати, касается всех.
09.02.2012 10:56  Олег Петрович Львов
[ ответ на: 08.02.2012 20:53  ]
Браво Виктор молодец, вот так хлестко и молодцевато Вы не только "перетролили" всю дискуссию, но и убедили, что в стране стало жить лучше на 162 грн. Радость и улыбка, которую Вы внесли своим комментарием, на самом деле стоит больше. Тому, що дає надію, що якщо такі профффесіонали "тролять" в інтернеті за "підвищення рівеня політичної свідомості та культури українців", як сказав Миколай Еременко можна не хвилюватись.)
09.02.2012 19:09  Виктор
[ ответ на: 09.02.2012 09:42  ]
Ну и где они жируют на 1700 грн.в месяц? Чтоб Вы так жировали всю свою жизнь.
09.02.2012 19:17  Виктор
[ ответ на: 09.02.2012 09:42  ]
НА http://www.ukrstat.gov.ua/ в Разделе "Основні показники соціально-економічного розвитку України"
ЧИТАЕМ
Середньомісячна заробітна плата одного працівника
номінальна
грудень 2011р. до грудня 2010р. 116,2%. ЧТО ОЗНАЧАЕТ РОСТ НА 16,2%.

съел?
09.02.2012 19:49  Виктор
[ ответ на: 09.02.2012 10:56  ]
Вы зря радуетесь. Человек, получавщий 1000 грн год назад, стал получать через год на 162 грн. больше. Вам смешно. Но человек, получавший год назад, 20000 грн(начальник отдела частной фирмы) через год стал получать 23240 грн., т.е на 3240 грн. больше за один год. неплохая прибавка в кризис.
09.02.2012 20:55  привет
[ ответ на: 09.02.2012 19:49  ]
а прибавку в 28 гривен за 10 лет 01 день работы на госслужбе не хотите?
09.02.2012 23:01  Виктор
[ ответ на: 09.02.2012 10:56  ]
Олег Петрович, а Вы похоже, не догоняете. Я пишу, что мало добавили, всего 162 грн бедным, голосовать не будут. А Вы решили, что я пишу, что много? так Вы почитайте, что я написал, ещё раз. а потом ещё. может, до Вас дойдет?
10.02.2012 11:00  Олег
---------
1.Смотрим, к примеру здравоохранение и социальную службу в разделе "Середньомісячна заробітна плата за видами економічної діяльності за період з початку року у 2011 році". В январе 2011 года 1607 грн., в декабре 2011года 1778 грн. Рост 10,6 %

2.грудень 2011р. до грудня 2010р. 116,2%. ЧТО ОЗНАЧАЕТ РОСТ НА 16,2%.
------------
Ты если че сравнивай одинаковые периоды и величины, ок? если ты берешь декабрь к декабрю по общей зарплате, а медиков по среднемесячной за январь-декабрь, то объективностью и не пахнет. Я тебе привел данные из одной и той же таблицы и не выдерал то, что выгодно мне. А чтобы ты успокоился, можешь сравнить среднюю з/п за прошлый год и среднюю за "крызисный" 2008г: общая +46%, образование +44%, медики +51%, управленцы +18%. Ну и хто там сильно обиженый остался? Съел?
10.02.2012 18:11  Виктор
[ ответ на: 10.02.2012 11:00  ]
средняя зарплата в 1700 грн для работников здравоохранения означает, что начальство получает по 5 тыс и больше, а простые юристы, экономисты, бухгалтеры и врачи 1300 грн. минус налоги остается 1100 грн. на руки в месяц. Чтоб ты, дядько, жировал на такие деньги всю свою жизнь.
10.02.2012 18:14  Виктор
[ ответ на: 10.02.2012 11:00  ]
пируй на 1100 грн. в месяц. не в чем себе не отказывай. но сначала за квартиру заплати, за проезд в транспорте.
13.02.2012 13:39  Олег Петрович Львов
[ ответ на: 09.02.2012 23:01  ]
Виктор я все правильно "догоняю" как убить основной смысл поста, статистическими данными, а основной смысл поста был выделен для "не догоняющих" жирным шрифтом:
- Янукович - не трагедія, а закономірний (проміжний, на щастя) результат українського політичного процесу.
- Опозиція програє чергові парламентські вибори.
- Янукович - творець нової та якісної політичної еліти.
Хоча це моя особиста думка на жаль автора ми у коментах не побачили, що взагалі робить нашу суперечку недоцільною. Крапка.
13.02.2012 19:54  Микола Єременко
[ ответ на: 13.02.2012 13:39  ]
Я думав, що вичерпно прокоментував всі зауваження, щодо мого матеріалу. Втім, спробую ще раз. В 2008 році я працював піар-менеджером одного із бютівців.

Пам"ятаю влаштував йому ефір-двобій із регіоналом. Після передачі соратник Януковича сказав бютівцю: і ми розуміємо, і ви розумієте, що наші політичні сили заціавлені у двопартійній системі. Такий собі кріс-крос від виборів до виборів: БЮТ- ПР, ПР-БЮТ, БЮТ-ПР. Він був абсолютно правий - це був першокласний сценарій для того, щоб ці дві олігархічні групи тривалий час перебували при владі і не пускали туди більше нікого.

Для народу це означало б консервацію політичних еліт та повний застій політичних процесів, створення закритої політичної системи.

На шастя, Янукович увійшов в раж від переслідування Тимошенко і перегнув палку - знищив БЮТ. Тим самим він зроби добре діло - уможливив зміну політичних еліт від Центру та Заходу України. Тепер можуть приходити нові гравці. Я щиро переконаний, що вони будуть в будь-якому разі кращими представниками виборців, ніж БЮТ. І вони дійсно конкуруватимуть із Януковичем, а не танцюватимуть кріс-крос.
14.02.2012 08:12  Yuristische
Маладца, разделяю приведенную позицию!!!
16.02.2012 16:14  taksist
у автора з логікою все вері вел.
16.02.2012 17:16  Ервін
[ ответ на: 16.02.2012 16:14  ]
***все вері вел.****
Таксист, а що це ви на гондураській заговорили?

 
 
введите символы на картинке: